LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

28 January 2009

Beware of this fraud e-mail from ''maybank2u"

Sebentar tadi saya ada menerima satu e-mail mengenai akaun maybank2u yang bermasalah. Bagi saya perkara ini tidak pernah berlaku sepanjang hampir tujuh tahun saya aktif mengunakan perkhidmatan maybank2u ini. Maka saya mengambil langkah dengan menghubungi Khidmat Pelanggan Maybank untuk mendapatkan keterangan lanjut.

Jawapannya pihak maybank tidak pernah menghantar sebarang e-mail untuk meminta pelanggannya memasukkan sebarang no pin peribadi, password ataupun klik kepada sesuatu link, seperti kes ini saya diminta untuk klik kepada satu link bagi mengaktifkan akaun saya yang kononnya bermasalah.

So ingatan kepada semua penguna maybank2u, sila abaikan sebarang e-mail yang meminta anda mengaktifkan semula akaun maybank2u anda. Beringat sebelum kena, dan tolong sebarkan berita ini kepada semua.

3 comments:

FioreAKINA said...

Perghhhhhhhhhhhhh..... maybank pun bleh kena.. aduhai.. penin2.. camne la nie.. maybank pun x secure.. mcm2 org pengunakan kaedah mencuri duit dalam web it..

Bro timekaseh keranan info perkara nie.. huhu

dukerobin said...

Takde hal punya. Duke memang pakai maybank2u nie, yelah nak settle kan semua duit rumah n kereta dan bil bla bla.

Tu yang terkejut gak dapat e-mail tu semalam, sebelum nak buat payment kereta pakai online €€€€€€

FioreAKINA said...

perghhhh.. maybank2u nie selamat x pakai.. apple ade maybank2u tapi x penah pun pakai.. sebab lebih selesa g bank je msuk bank in dan check out.. maybank apple bukan duit gaji msuk.. tapi duit bonus msuk.. so xde hal la sgt nk check in check.. huhuhu

bahye gile.. takutttt... mcm2 siber money de..