LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

02 February 2009

Hujung minggu yang membosankan

Suasana tidak berapa panas hari minggu ni. Selepas mama dan abah bertolak keluar dari rumah, pintu rumah kukunci rapat dan terus ke bilik air untuk membasuh baju-baju yang kupakai dua-tiga hari lepas. Bukan tiada mesin basuh, tapi mengenangkan takut baju-baju tu rosak, maka cucian tangan lebih molek. Ala bukan kotor sangat pun bajunya, bekas peluh aja kot... Bau minyak wangi Polo pun masih melekat kuat pada fabrik. Bukanlah sengaja untuk menyembur minyak wangi di baju tetapi mungkin kerana tempias semburan minyak wangi itu sendiri. Aku menyembur minyak wangi hanya di pergelangan tangan dan juga sekitar belakang kepala, lebih tepat lagi bawah telinga. Senang kata area nadi...agar senang wangian itu diserap dan disebar ke seluruh badan.

Saya memang suka akan minyak wangi, takde specific brand yang diminati. Asalkan baunya menyegarkan dan tak berapa menyengat hidung. Antara  yang pernah duke pakai ialah jenama Tommy Hilfiger, Kenzo, Polo, Ferrari pun ada....dll. Saya ada mengunakan satu wangian Ferrari Black yang pelik sikit, ketika dipakai baunya....saya begitu tak selesa, hinggakan hampir-hampir saya menyamainya dengan bau kambing jantan. Haha....tetapi selepas beberapa minit barulah haruman dari wangian Ferrari Black ini terserlah. Tapi menjadi kepantangan bagi saya iaitu cukup anti dengan orang yang berbau badan nie. Hoohhs....tolong jauhkan diri anda sekiranya badan anda mengeluarkan bau yang tidak enak. Walaupun saya nie tak sehensem Brad Pitt tapi pasal bau-bau tu saya cukup berkira..hoho

Jauh betul terkeluar dari tajuk kat atas, So kehidupan hari ini diteruskan dengan mengemaskini kandungan external hard disc yang hampir-hampir tak bernafas tu. Masih tak cukup rupanya 500GB tu pada saya, sebelum ni rasanya dah lebih dari cukup. Setelah diisi dengan berbagai movie Hollywood dan Korean serta anime Japan tak ketinggalan drama-drama melayu seperti Sinderela, Izora dan Kekasihku seru.....ternyata saya amat memerlukan kapasiti storage hard disc yang lebih besar. Tunggulah nanti sekiranya ke LowYat saya nak usha harga2 external hard disc yang berkapasiti 1 TB atau lebih.

Adik balik semalam ke MMU cyberjaya, maka dengan rasminya hilanglah seorang "chef" di rumah. Lapar gak perut nie, malas betul nak memasak....entahlah bukan minat saya dalam bidang masak-memasak. Tapi sekiranya time darurat terpaksa juga saya memasak, tambahan lagi bila hantu malas dah merasuk diri supaya tidak keluar dari rumah. Adik rajin betul memasak selama dia bercuti hampir tiga minggu ni. Siap semua resepi yang dimasaknya turut dia taip di komputer dan di ambil gambarnya. Entah hantu apa yang merasuk minah seorang tu. Secara rasminya saya terpaksa menjadi tikus makmal untuk menjadi bahan uji semua resepi yang dimasaknya. Not bad lah, adakalanya boleh cecah lima bintang. Atleast bakat mama tak hilang tapi mengalir terus kepada adik.

Begitulah ceritanya pada hujung minggu ini. Saya rasa begitu bosan....sepi. Orang Penang pun makin senyap dan main sorok-sorok la nie. Marah betul dia pada saya. Dua enjin kadet saya iaitu Amir dan Rasyid juga telah on kapal Melati 3 di singapore, Jumaat lepas. Harapan saya agar mereka nie tak hanyut dek 'gelombang laut' especially bila Melati 3 akan terus ke drydock di China.  Sekian NOKTAH

2 comments:

Mohd Hazaruddin said...

salam duke ...

cuti lama ke?
siap boleh post topik boring lagi ...
well, why dont u kuar ke ... jumpa member2 ke atau carik jek hobi baru!

salam

dukerobin said...

Nie lah dilemma bila dah berbulan-bulan kat rumah nie. Bila kat kapal tak sabar nak balik, time kat rumah plak....bosan coz cuti lama sangat...sampai siap org tanya lagi "baru balik kapal ke?". Padahal saya tak on kapal lagi.Hehe