LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

06 February 2009

Jengok-jengok Izad's PhotoFactory

Saya agak sibuk dua -tiga hari lepas kerana kerja-kerja menformat semula laptop kesayangan. Setelah semua program di restore semula dan diupdate maka baru lah saya boleh online. Tu pun belum habis lagi dengan kerja-kerja menyusun semula fail-fail penting ikut kategori. Tengok-tengok balik fail mp3 yang dah mencecah 5000 lagu yang memakan space hingga berbelas GB. Patutlah semput jer laptop ni, dah plak lama usianya, kalau la nie semua orang dah pakai core duo, core2duo, centrino2...saya masih pakai lagi centrino yang lama. Walaubagaimana pun kau tetap ku sayang...hehe.

Dalam sibuk-sibuk mencari album artwork untuk itunes saya, Izad mencelah dan meminta saya supaya segera ke link flickr beliau. Ada sesuatu yang nak ditunjukkan olehnya kepada saya. Saya begitu mengkagumi juga hasil tangan Izad nie dalam kerja-kerja menfotography ni. Izad jugalah yang mengalakkan saya membuka akaun flickr saya sendiri walaupun sekarang ianya jadi macam gajah putih. Hehe... Untuk makluman Izad nie adalah batchmate saya di Alam juga dan kini masih belayar dan berkhidmat untuk America Eagle Tanker (AET) sebagai 3rd Engineer.

First Photo:
Title: Sailing toward horizon.
Details: M.T Bunga Kasturi 5 on her voyage from Basrah, Iraq to Long Beach, USA.

Second Photo:
Title: Engine room behind scene.
Details: engine that used to propulse a VLCC ship, M.T Bunga Kasturi 5.










Third Photo:
Title: Red boat alongside.
Details: A boat alongside at Merseyside River, Liverpool










Fourth Photo:
Title: Albert Dock, the structures
Details: Albert Dock & Merseyside River, Liverpool scenery.


Sesiapa yang berminat bolehlah jengok-jen
gok flickr Rohaizad ni disini. Izad kalau aku bawa ko pergi Odessa kan best, lagi cantik tempat tu, World heritage punya tapak. Anyway Enjoy.

3 comments:

mytravellicious said...

wahh...... lawa gamba2 kat situ... thanx eh for sharing mr duke... hehehe

dukerobin said...

hehe...biasalah FaDLi...khidmat masyarakat bagi komuniti pelaut. Bila lah nak cukup duit nak beli DSLR nie? huhuh

Anonymous said...

...ko plak takde gmbr kat Odessa ker...kalau aku VLCC type..tak muat ko nak masuk sana... hehe